دستگاه هات استمپ

هات استمپ (Hot stamping) از جمله دستگاه هایی که در صنعت پلیمر و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه برای چاپ انواع طرح های نفـيس و زیبا روی صفـحات دیوارپـوش، درهـای پلاستـیکی، صفـحات فوم پائین، صفحات چند تایی فشرده و صفحات فومی استفاده می شود. این طرح  ها به صورت روکش های رول شده است که در دستگاه قرار گرفته و طرح موجود در روکش یا استفاده از حرارت روی محصول چسبیده می شود. دقیقا مثل برچسب هایی که روی سطوح می چسبانیم و روکش پلاستیکی را پس از چسباندن از آن جدا می کنیم. حال برای اینکه دقیقا بدانید هات استمپ چیست و چگونه کار می کند، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع دستگاه های هات استمپ

 هات استمپ به دو نوع هات استمپ آفلاین و هات استمپ آنلاین تقسیم می شوند که در زیر به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت:

هات استمپ آنلاین

هات استمپ آنلاین یا بر خط به دستگاه هایی گفته می شود که در انتهای خط تولید اکستروژن قرار گرفته و پس خروج محصول از انتهای خط، وارد دستگاه یا دستگاه های هات استمپ می شوند و طرح موجود روی محصول قرار می گیرد. تعداد قرار گرفتن دستگاه های هات استمپ بسته به تعداد سطوح محصول متفاوت است. و برای محصولاتی که برآمدگی ها و خمدگی های بیشتری دارند تعداد بیشتری از این دستگاه ها مورد نیاز است. به هر کدام از این دستگاه ها اصطلاحا یک ایستگاه گفته می شود. نکات گفته شده در شکل زیر کاملا مشخص است.

هات استمپ آفلاین

هات استمپ های آفلاین نسبت به آنلاین دارای اندازه بزرگتری هستند و همانطور که احتمالا از اسم آن حدس زده باشید روی خط تولید قرار نگرفته و خارج از آن جای می گیرد. از این دستگاه بیشتر برای محصولاتی که به صورت پنل مانند یا صفحه ای هستند (مثل صفـحات دیوارپـوش، درهـای پلاستـیکی، صفـحات فوم پائین، صفحات چند تایی فشرده و صفحات فومی) استفاده می شود. از ویژگی های بارز این دستگاه حذف استاتیک، تمیزی، پوشش چسب و  به كارگيری دستگاه چاپگر گرمایی با غلطک سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت به جای فشار پنوماتیک خارجی می باشد.

هات استمپ

 

محصولات شرکت البرز پلیمر سپاهان

شرکت البرز پلیمر سپاهان به عنوان برترین شرکت تولید کننده خط های اکستروژن در ایران هر دو نوع این دستگاه ها را به فروش می رساند. این دستگاه ها بسیار كم صدا، مطمئن و دارای عملکرد پایدار و ساده بوده و از قابليت تنظيم سرعت آزاد برخوردار می باشند.

جهت اطلاعات بیشتر از هات استمپ های موجود و مشاهده جدول مشخصات فنی آن اینجا کلیک کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *