دستگاه گرانول ساز

در دنیای امروز به هر طرفی که نگاه کنید، محال است که آثاری از پلاستیک نبینید قطعا این پلاستیک ها برای تولید، نیاز به یک ماده اولیه دارند که این ماده می تواند گرانول باشد. گرانول در لغت به معنای دانه دانه است. این ماده نقش خیلی مهم و موثری در صنعت پلیمر دارد. گرانول شکل خاصی از مواد پلیمری است که از حالت پودری به اجسام دانه مانند تبدیل شده تا استفاده از آن آسان گردد.

انواع دستگاه گرانول ساز:

دستگاه های گرانول ساز بر اساس مدل اکسترودر آن ها به دو بخش کلی دستگاه های تک پیچ و دو پیچ تقسیم می شوند. شاید از خود بپرسید که عبارت های تک پیچ و دو پیچ از کجا نشات می گیرد. یکی از قسمت های مهم در اکسترودر ها قسمت سیلندر و مارپیچ است. سیلندر یک محفظه محکم فلزی است که مارپیچ داخل آن قرار دارد. این مارپیچ می تواند یک مارپبچ تنها باشد که به آن تک پیچ می گویند و یا دو مارپیچ کنار هم باشد که با آن دو پیچ می گویند.

 تقسیم بندی دیگری نیز وجود دارد که بر اساس فرآیند تولید گرانول ها به سه دسته تقسیم می شوند.

دستگاه گرانول ساز رشته ای : یکی از ساده ترین روش‌های تولید گرانول، خط تولید رشته‌ای می باشد که در این روش ابتدا پلاستیک را با کمک دستگاه اکسترودر آب می کنند و با خارج کردن آن از صافی های عظیم و بزرگ حلقه پلاستیک رشته ای را به دست می آورند..

دستگاه گرانول ساز دو مرحله ای : دستگاه گرانولساز دو مرحله ای مناسب برای تولید گرانول از پلاستیک هایی که گاز زیادی در خود دارند  و مناسب برای تولید مستربچ رنگی با کیفیت بالا می باشند.

 

دستگاه گرانول ساز عدسی: همانطور که از نام آن مشخص است این گرانول ها مانند عدس هستند این دستگاه ها بر اساس نحوه خنک کردن گرانول به دو نوع تقسیم می شوند:
1- دستگاه گرانول ساز عدسی مدل آب خنک
2- دستگاه گرانول ساز عدسی مدل هوا خنک

 حال به تشریح دستگاه گرانول ساز عدسی مدل هوا خنک می پردازیم

 

دستگاه گرانول ساز عدسی مدل هوا خنک

 خط تولید گرانول ساز شامل دستگاه های مختلفی می باشد از جمله اکسترودر- میز کاتر –  سیکلون اول –  سیکلون دوم، میز ویبراتور و سیکلون دپو می باشد .

 

فرآیند تولید گرانول عدسی از طریق دستگاه های گرانول ساز مدل هوا خنک

ابتدا مواد اولیه که معمولا شامل : پودر pvc، تیتان، روغن DOP و افزودنی های دیگری می باشد.

از طریق بالابر، مواد وارد هاپر (قیف) دستگاه اکسترودر می شود و پس از آن مواد داخل سیلندر و مارپیچ در دمای بالای 150 درجه مخلوط شده و از سر قالب دستگاه خارج می شود. مواد اولیه داخل سیلندر و مارپیچ بر اثر دمای بالا به حالت خمیری شکل تبدیل می شود. سپس کاتر موادی که از سر سیلدر خارج می شود و  نسبتاً محکم تر از حالت خمیری شده است را بصورت عدسی شکل خرد می کند. بعد از آن توسط موتور دمنده گرانول های عدسی به سمت سیکلون اول پرتاب می شوند و در طول مسیر گرانول ها خنک گردیده و به سمت میز ویبراتور حرکت می کنند. در این قسمت گرانول های درشت تر و ریزتر از آن سایز که مد نظر هست جدا شده و گرانول های مورد نظر به سمت دپوی اصلی حرکت کرده و در آنجا انباشته می شوند.

کاربرد های گرانول عدسی PVC:

از این نوع گرانول ها در صنایع مختلف استفاده می کنند به طور مثال در صنعت پزشکی از این نوع گرانول برای تولید لوله های سرم، ونتیلاتور، ماسک، لوله های ساکشن در دندان پزشکی و… استفاده می شوند .

همچنین در صنعت ساختمان نیز برای تولید محصولاتی مثل کابل ها، لوله ها و اتصالات آن ها و پروفیل درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند.

سه اصل مهم در انتخاب خط تولید گرانول ساز 

گیربکس ، سیلندر و مارپیچ  سه اجزای مهم خط تولید هستند که باید دارای کیفیت بالایی باشند  همچنین علاوه بر این سه جزء قطعات الکتریکی نیز از اهم این دستگاه می باشد زیرا اگر این قطعات از لحاظ کیفیت پایین باشند علاوه بر هزینه تعویض و تعمیرات هزینه توقف تولید را هم در بر دارند لازم به ذکر است شرکت البرز پلیمر سپاهان به عنوان یک شرکت دانش بنیان و با بهره گیری از مهندسین توانمند و خبره،  اقدام به طراحی منحصر به فرد خط تولید گرانول ساز کرده است به طوری که کیفیت این دستگاه ها از کیفیت دستگاه های چینی به مراتب بالاتر و قابل رقابت با برندهای با کیفیت اروپایی است. شرکت البرز پلیمر سپاهان دارای محصولات دیگری نظیر خط تولید لوله های PVC، خط تولید پروفیل UPVC، خط تولید لوله های PE، خط تولید لوله های  PP خط تولید نوار آبیاری قطره ای، خط تولید نی نوشیدنی و … می باشد.

خرید دستگاه گرانول ساز

برای سفارش دستگاه گرانول ساز ساخت شرکت البرز پلیمر سپاهان می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر مشخصات خود را وارد کرده تا در کمترین زمان کارشناس شرکت با شما تماس بگیرند. همچنین می توانید با شماره های مندرج در انتهای صفحه تماس بگیرید.

 

خرید خط تولید گرانول ساز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *