خط تولید لوله برق

یک از اجزایی که برای ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد لوله های برق هستند این لوله ها در انوع مختلفی از جمله لوله خرطومی، لوله فولادی، لوله فلکسی، لوله مسی، لوله پی وی سی، لوله پلی آمید و … تولید می شوند. وظیفه این لوله ها رساندن سیم برق به تمام قسمت های ساختمان است به طوری که سیم برق آسیبی نبیند. آسیب هایی که سیم برق میتواند ببیند شامل زنگ زدگی، خوردگی، پارگی و … می باشد. از بین انواع مختلف لوله های برقی، خط تولید لوله های برق از جنس PVC این روزها بیشتر مورد استفاده عموم قرار می گیرد و کاملا جایگزین لوله های فولادی، گالوانبزه و مسی شده است. این جایگزینی بیشتر به دلیل سبک و ارزان بودن PVC و همچنین مقاومت بالای این نوع لوله ها در برابر مواد شیمیایی و زنگ زدگی است.

لوله PVC برقی

همان طور که بیان کردیم این روزها لوله های برق از جنس  PVC کاملا جایگزین لوله های فلزی شده است. حضور لوله های PVC برقی به حدی چشمگیر شده است که بسیاری از مردم فقط این لوله ها را به عنوان لوله برق می شناسند. در این مطلب سعی می کنیم به طور خلاصه توضیحاتی در مورد خط تولید لوله های برقی از جنس PVC در اختیار شما گذاشته و مزیت ها و کاربرد آن را در صنعت ساختمان به چالش بکشیم.

مزایای استفاده از لوله برق PVC

  • سبک بودن این لوله ها که کار حمل و نقل و انتقال آن به قسمت های مختلف ساختمان را آسان تر می کند.
  • قیمت بسیار پایین تر نسبت به لوله های فلزی که شاید مهم ترین ویژگی این محصول باشد.
  • مقاومت بالا در برابر در برابر مواد شیمیایی
  •  عایق بودن لوله های PVC در برابر جریان برق که بر خلاف لوله های فلزی که خود رسانای جریان الکتریکی هستند. که ویژگی باعث می شود تا استفاده از این لوله ها امنیت بیشتری را رغم بزند.
  • عدم جذب رطوبت و مقاوم در برابر پوسیدگی که باعث می شود به راحتی بتوان از این لوله ها در فضاهایی که در معرض بارندگی قرار دارند استفاده نمود.
  • با استفاده از این محصول برق کشی ساختمان راحت تر و سریع تر انجام میشود که این ویژگی باعث می شود تا در زمان و هزینه صرفه جویی شود. اتصال لوله های PVC به یکدیگر بسیار ساده است و  با با استفاده از چسب مخصوص PVC به یکدیگر متصل می شوند.

خط تولید لوله برق PVC

خط تولید این لوله ها شامل چندین دستگاه است. این دستگاه ها شامل اکسترودر، وان وکیوم و خنک کننده، دستگاه کشنده، دستگاه اره و بار انداز می شود. همچنین به منظور کوپله کردن لوله ها از دستگاه کوپله کن نیز استفاده می شود. (برای آشنایی با کارکرد کوپله کن اینجا کلیک کنید.)
حال هر قسمت از خط تولید را یه طور خلاصه توضیح خواهیم داد:

1- اکسترودر

نحوه کار اکسترودر خط تولید لوله برق به این صورت است که ایتدا مواد اولیه داخل هاپر (قیف) اکسترودر ریخته میشود. (این کار معمولا توسط دستگاهی به نام بالابر مواد انجام میگیرد. این دستگاه مانند یک جارو برقی مواد را از داخل مخزن به سمت هاپر، مکش می کند.) سپس مواد وارد سیلندر شده و توسط مارپیچ های سیندر مخلوط شده و پخته می شود سپس از سر سیلند خارج شده و وارد دای هد اکسترودر می شود. اقامت مواد PVC در قسمت دای هد بسیار مهم است چرا که اگر بیشتر یا کمتر از میزان مورد نیاز در دای هد بماند مواد خروجی شکل مناسبی را به لوله نمی دهد.مجموعه دای هد شامل قالب نیز می شود و در این قسمت است که لوله شکل گرفته و از کسترودر خارج می شود.

cm55

 

2- وان وکیوم و خنک کننده:

وان خط تولید لوله برق PVC شامل دو قسمت وکیوم و خنک کننده می شود. در قسمت وکیوم، لوله در حالت خلا قرار گرفته و این همین امر باعث میشود تا ضمن خنک شدن لوله، سفت تر نیز بشود. در قسمت وان خنک کننده لوله توسط آب خنک می شود.

وان خط pvc

3- دستگاه کشنده

دستگاه کشنده همان طور که ار نام آن مشخص است وظیفه کشیدن لوله را به عهده دارد. چرا که لوله با توجه به فشاری که در داخل سیلندر هست تا حدی می تواند جلو بیاید و پس از آن متوقف می شود. این دستگاه باعث می شود لوله جلو تر آمده تا پس از دستگاه کشنده، اره بتواند لوله ها را به میزان دلخواه برش بزند.

4- دستگاه اره میزی

همان طور که در قسمت قبلی بیان کردیم کار این دستگاه بریدن لوله ها به میزان دلخواه است هر چند معمولا لوله های برق یه صورت شاخه های 6 متری است و به همین دلیل اکثر تولید کنندگان اندازه برش دستگاه اره را به میزان 6 متر تنظیم می کنند.

 

5- دستگاه لوله انداز

بعد از دستگاه اره میزی لوله ها به صورت شاخه های 6 متری خارج شده و بر روی دستگاه لوله انداز قرار می گیرد. سپس این دستگاه از طریق جک های پنوماتیکی که دارد لوله ها را به سمت قسمت پایین تر هدایت می کند.

لوله انداز

 

خط تولید لوله برق PVC ساخت ایران

خوشبختانه شرکت البرز پلیمر سپاهان به عنوان برترین تولید کننده خطوط اکسترودر در ایران  سال های متمادی است که در حال ساخت خطوط تولید لوله های برق با بهترین کیفیت  می باشد. به طوریکه به جز تولید کنندگان ایرانی بسیاری از تولیدکنندگان سایر کشورها نظیر ازبکستان، تاجیکستان، ارمنستان، عراق، افغانستان، قرقیزستان و …نیز این محصول را خریداری کرده اند.

 

 

برای سفارش این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

درخواست خط تولید لوله PVC

 

 

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *